AYDIN İLİ VE İLÇELERİ EĞİTİM, ARAŞTIRMA VE YARDIM VAKFI / BURS YÖNETMELİĞİ
I. BÖLÜM
BAŞLANGIÇ
MADDE 1- AMAÇ:
Bu yönetmeliğin amacı, Aydın İli ve İlçeleri Eğitim, Araştırma ve Yardım Vakfı'nca yetenekli fakat maddi olanakları kısıtlı olanların eğitimlerine ve bilimsel araştırma olanaklarına katkıda bulunmak amacı ile, öğrenim ve araştırma giderlerine maddi yardımda bulunmak üzere verilecek burslarda; burs veren, burs alan (Bursiyer) ve Vakıf Yönetim Kurulunun görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemektir.
MADDA 2- KAPSAM :
Bu yönetmelik Vakıf Yönetim Kurulunu, burs verenleri ve burs alan bursiyerleri kapsamaktadır.
MADDE 3- SÜRE :
Bu yönetmelik, burs komitesinin teklifi, Vakıf Yönetim Kurulu'nun kararı ile 10 Ekim 2003 tarihinde yürürlüğe girecek ve Vakıf Yönetim Kurulu kararı ile kaldırılmadığı sürece yürürlükte kalacaktır.
MADDE 4- BURS VERME KOŞULLARI :
a- Burslar her eğitim ve öğretim yılında 01 KASIM - 01 HAZİRAN tarihleri arasında 1 yılda 8 ay olmak üzere verilir.
b- Verilecek bir bursun bedeli, her yıl kredi ve yurtlar kurumunun üniversite öğrencileri için belirlediği aylık kredi miktarı veya Vakıf Yönetim Kurulu'nun belirlediği kredi miktarı kadar olacaktır.
c- Burs için maddi kaynaklar, burs verenlerin bizzat yaptıkları ödemeler ile Vakfın diğer gelir kaynaklarıdır.
d- Burs verenler, burs tutarlarını, en az ayda bir defa olmak üzere çeşitli şekilde verebileceklerdir.
e- Burs tutarları, Aydın İli ve İlçeleri Eğitim Araştırma ve YardımVakfının VAKIFLAR BANKASI İSTANBUL ŞUBESİNDE BULUNAN 0034910050031599000 nolu hesabına yatırılacaktır. Dileyen burs verenler, ödemeleri Vakıf Merkezine gelerek veya bir Yönetim Kurulu üyesi vasıtası ile yapabilirler.
f- Kasım ayından sonra burs vermek isteyenlerin dilekleri; burs talepleri dikkate alınarak, burs komitesi tarafından değerlendirilir ve Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır.
II. BÖLÜM
BURS VERİLECEK ÖĞRENCİLERİN VE ARAŞTIRMACILARIN NİTELİKLERİ VE SEÇİMİ
MADDE 5- ARANAN NİTELİKLER:
a- Öğrenim durumu:
aa- Öğrenciler için: Yüksek öğrenime hak kazanmış olmak,
ab- Araştırmacılar için: Lisansüstü veya doktora eğitimine hak kazanmış olmak.
b- Maddi olanakları yeterli olmamak,
c- Aydınlı (Aydın İli, İlçeleri ve köylerini kapsamaktadır) olup, İstanbul'da eğitim görmekte olmak,
d- İyi hal sahibi olmak, hiçbir suretle olumsuz bir sabıka kaydı bulunmamak,
e- Terör ve aşırı uçtaki akımlara karışmamış olmak,
f- Vakfın veya işbirliği yaptığı kurumların burs hak etme şartlarına uygun olmak,
g-Başarılı bir öğrenci olmak veya topluma ve yurdumuza yararlı bir araştırma üzerinde çalışmak veya bilimsel araştırma yapmak,
g- Tercihen başka bir kurumdan kendisine burs tahsis edilmemiş olmak
ı- Türk Medeni Kanununa göre Vakıf Yönetim Kurulu üyelerinin birinci ve ikinci derecede yakını olmamak,,
j- Belgelerini Vakıf Yönetim Kurulu'nun istediği tarihe kadar eksiksiz olarak Vakıf yöneticilerine teslim etmiş olmak.
MADDE 6- BURS ALABİLMEK İÇİN GEREKLİ BELGELER :
a- Burs başvuru formu,
b- Cumhuriyet Savcılığından alınacak sabıka kaydı (İçinde bulunulan tarihi kapsayacak)
c- Ailesinin gelir durumunu gösteren belge (Valilik, Kaymakamlık veya muhtarlık tarafından onaylanmış)
d- Vakfın Yönetim Kurulu'nun uygun göreceği ve Vakıf tüzüğüne uygun görevleri yerine getirme taahhüt belgesi
e- 2 adet son 6 ayda çekilmiş vesikalık fotoğraf.
MADDE 7- SEÇİM:
a- Burs verilecekler 2. maddede belirtilen niteliklere sahip olanlar arasında Vakıf Yönetim Kurulu veya seçici kurulun onayı ile seçilir.
b- Şehit çocukları, öksüz ve yetim olanlar ile maddi olanağı kısıtlı bulunan üstün başarılı adaylara öncelik tanınır.
c- Bursların türü, adedi ve verilecek miktarlar her yılın Ekim ayında belirlenir.
MADDE 8- SEÇİCİ KURUL :
a- Vakfın Yönetim Kurulu, bu görevi Yönetim Kurulu üyeleri içinden seçeceği burs komitesi başkanına ve burs komitesi başkanının belirleyeceği Yönetim Kurulu üyelerinden oluşan bir seçici kurula verir.
b- Seçici Kurul, öncelikle burs verenleri daha sonra da bursiyerleri belirleyecektir.
c- Burs almak isteyen sayısının, verilecek burs adedinden fazla olması halinde, adaylar yönetmeliğin belirlediği kriterlere uygun olarak sıralamaya tabi tutulur veya seçici kurul, adayları mülakata tabi tutarak öncelik sıralaması yapabilir.
d- Burslar bu öncelik sırasına göre dağıtılır.
III. BÖLÜM
BURSİYERLERİN İZLENMESİ
MADDE 9- İZLEME :
a- Vakıf Merkezi'nde her bursiyer için dosya açılır. Bu dosyalarda bursiyerlerin evrakı yer alır.
b- Bursiyerlerin durumu bu dosya üzerinden izlenir.
c- Bursiyerlerin başarı ve disiplin durumlarını belirten bilgi ve belgeleri zamanında Vakfa Göndermeleri zorunludur.
d- Ayrıca, bursiyerler burs komitesinin belirleyeceği tarihlerde Vakıf Merkezine gelerek çalışmaları hakkında kendisinden istenen bilgileri verir.
IV. BÖLÜM
BURSLARIN VERİLMESİ VE DEVAM ETTİRİLMESİ KOŞULLARI
MADDE 10- BURSLARIN VERİLMESİ :
a-Burslar, bursiyerlere her ayın ilk Yönetim Kurulu Toplantısında veya Vakıf Yönetim Kurulunun belirleyeceği tarihte ödenecektir. Ölüm, hastalık gibi zorunlu mazeretleri nedeniyle bursları almaya gelemeyen bursiyerlerin bursu bir sonraki Vakıf Yönetim Kurulu toplantısında verilecektir. Bu toptantıya da gelemeyen bursiyerin o ay ki bursu öncelik sırasında yedekte beklemekte olan diğer adaya verilecektir.
b-Bursiyerlerin bizzat kendilerinden başka kimseye burs tutarı ödenmeyecektir.
c-Kredi kartı, bankamatik kartı veya havale yolu ile burs tutarı ödenmeyecektir.
MADDE 11- BURSUN DEVAM ETME KOŞULLARI :
a-Burs alan öğrencilerin Vakıf faaliyetlerine katılmaları, gençlik çalışmaları içinde yer almaları ve kendilerine Vakıf Yönetim Kurulu tarafından verilecek makul görevleri yerine getirmeleri beklenmektedir. Bu şekilde öğrencilerin Üniversite dışındaki eğitimlerine katkıda bulunmak amaçlanmaktadır.
b- Bursiyer olma koşullarını yitiren ve kendilerinden beklenen görevleri yerine getirmeyen öğrencilerin bursları derhal kesilecek ve öncelik sırasındaki yedek adaya burs verilecektir.
Adres: Süleyman Seba Cad. Tikveş Palas Ap. No:85/11
Maçka-Beşiktaş / İSTANBUL
Email: aydinvakfi@aydinvakfi.org.tr
Website: www.aydinvakfi.org.tr