TOPLANTI USULÜ
Madde 15-Genel Kurula katılacak Üyeler, Yönetim Kurulunca düzenlenen listedeki adları karşısına imza koyarak toplantı yerine girerler. 13. maddede belirtilen tam sayı sağlanmışsa, durum bir tutanakla tesbit edilir ve toplantı Yönetim Kurulu Başkanı veya görevlendireceği Yönetim Kurulu üyelerinden biri tarafından açılır. Genel Kurul, açık oyla seçilen bir başkan, bir başkan yardımcısı ve iki kâtipten oluşan bir Başkanlık Divanı tarafından yönetilir. Kâtipler toplantı tutanağını düzenleyen başkanla birlikte imzalarlar. Toplantı bitiminde bütün tutanak ve belgeler Yönetim Kuruluna verilir. Tüzel kişilik olan Genel Kurul Üyeleri ya o toplantıya katılma yetkisini haiz vekil (başka bir kurucu üye) veya imzaya yetkisi olan gerçek kişilerce temsil olunur. Bir kişi birden fazla kişiyi temsil veya vekalet suretiyle temsil edemez.
YÖNETİM KURULU
Madde 16- Vakfın Yönetim Kurulu Genel Kurulca kendi arasından gizli oyla seçilecek 13 asil ve 5 yedek üyeden oluşur.
Madde 17- Yönetim Kurulu vakfın karar, icra ve temsil organıdır. Vakfın çalışmalarına ilişkin bütün kararlan almaya ve uygulamaya yetkilidir. Vakfı borç altına sokan işlemlerle vakfın varlıklarının idare ve tasarrufun ve vakıf adına hak ve mal iktisap ve devri, Yönetim Kurulu ayda en ez bir defa toplanır, gerekirse başkan veya Yönetim Kurulunca görevlendirilecek yetki verilmiş olan üye toplantıya çağrılabilir. Başkan veya Yönetim Kurulunca yetki verilmiş bir üye toplantılar ara sında vakıf menfaatleri doğrultusunda Yönetim Kurulunun görevlerini fiilen üstlenebilir. Başkan ve Yönetim Kurulu Üyeleri, bu görevleri için ücret alamazlar. Ancak Yönetim Kurulu veya Yönetim Kurulunun görevlendireceği herhangi bir üyenin vakfın amaçların
gerçekleştirilmesi için yapacağı harcamalar karşılanılarak ödenir.
YÖNETİM KURULU ÜYELİĞİNİN SONA ERMESİ
Madde 18-Yönetim Kurulu Üyeliği aşağıda yazılı nedenlerle sona erer.
a) Üyenin istifa etmesi,
b) Özürsüz olarak ardarda üç toplantıya katılmama sı,
c) Yönetim Kurulundan yedi üyenin kararıyla görevine son verilmesi, (Genel Kurulun tasvibi ile).
d) Kanuni kısıtlılık hali,
e) Vefat.
YÖNETİM KURULUNA YENİ ÜYE SEÇİLMESİ
Madde 19-ilk Yönetim Kurulu Üyeleri 10.cu madede gösterilen durumlar dışında üç yıl süre ile görevlerini sürdürürler. Üç yılda bir yapılan olağan genel kurulda yönetim kurulu yenilenir.
Yönetim kurulu üyeleri 18. maddede gösterilen durumlar dışında beş yıl süre ile görevlerini sürdürürler.
Bu sürenin sonunda Yönetim Kurulu Üyelerinin arasından kura ile tesbit edilen dört üyesi yerine Genel Kurul Üyeleri arasından yeni üye seçilir. Bu seçimde kurada adları çıkan eski Yönetim Kurulu Üyeleri aday olabilir. Yönetim Kurulu Üyelerinin bu şekilde değiştirilmesi her beş yılda bir tekrarlanır.
ONUR KURULU
Madde 20-Yönetim Kurulu Vakfa bağışta bulunan, hizmet eden ve yararlı olacakları bilinen kişileri onur kurulu üyeliğine seçebilir. Onur Kurulu üyesi, genel kurulun tabii üyesidir.
VAKFIN TEMSİLİ
Madde 21-Vakıf, her türlü hak, borç taahhüt vetasarruflarında, resmi merciler hukuki ve tüzel kişiler nezdinde yönetim kurulu başkanı, başkan yardımcısı, genel sekreter, muhasipten herhangi ikisininimzası ile temsil ve ilzam olunur.
DENETLEME KURULU
Madde 22-Denetleme Kurulu, Genel Kurul tarafından seçilecek ençok üç kişiden iki yıl süreyle oluşur. Süresi biten denetleme kurulu üyesi yeniden seçilebilir. Denetleme Kurulu Üyeleri Yönetim Kurulu toplantılarına katılabilirler, ancak oy veremezler. Denetleme Kurulu altı ayda bir toplanarak gelir ve sarf evrakının kontrolünü yapar ve buna dair tutanak düzenler. Denetleme Kurulu üyelerine Yönetim Kurulunca takdir edilen bir ücret ödenir. Süresi dolmadan ayrılan üye yerine seçim, bu maddenin 1. fıkrasındaki usul ile yapılır.
VAKFIN PERSONELİ
Madde 23-Vakfın yönetiminde görev alacak personel yönetim kurulu tarafından atanır. Personele ödenecek ücret ve öbür haklar yönetim kurulu kararıyla saptanır. Göreve son verme başkanın önerisine ve yönetim kurulu kararına bağlıdır.
VAKFIN SONA ERMESİ
Madde 24-Vakfın amaçlarını gerçekleştirmesine imkan kalmaması halinde Genel Kurul, Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu ve Onur Kurulu'nun ortak toplantısında adi çoğunlukla tasfiyesine karar verilebilir. Tasfiye heyeti vakıf Yönetim Kurulunca görevlendirilecek üç kişiden oluşur. Vakfın tasfiyesi sonunda varlık bakiyesi Yönetim Kurulu karan gereğince Aydın iline ait benzer gayeli özellikle vergi muafiyeti olan bir vakfa veya Kızılay'a devredilir.
VAKFIN HESAP YILI
Madde 25-Vakfın hesap yılı 1 Ocak'ta başlar.
GEÇİCİ MADDELER
Madde 26-Vakfın organlar için seçim yapılana kadar ilk Yönetim Kurulu Üyeleri aşağıda yazlı kişilerdir.
Başkan : Dr. Ertuğrul BAYIRLI
Başkan Yardımcısı : (Gazeteci) Ünal UYGUÇ
Genel Sekreter : (Gazeteci) İrfan ADALIOĞLU
Muhasip : (iktisatçı) Günay ARKUN
Üyeler:
Prof. Dr. Akın İLKİN
Prof. Dr. Gündüz BAYIRLI
Yük. Müh. Ege AKSUDOĞAN
Tüccar Özer EMMALAR
Mimar Yılmaz YETİŞ
iktisatçı Mustafa YÜKSEL
Ekonomist Oktay UĞUR
inşaat Yüksek Tekniker Ahmet GÖZEN
Yüksek Grafiker Dekaratör Aydın ERKMEN
Madde 27-Geçici Denetleme Kurulu Üyeleri Şunlardır:
1) Yüksek inşaat Mühendisi Sabri ŞEN
2) Hakim Hakkı TERZİBAŞOGLU
3) Prof. Dr. Tamer BAŞOĞLU
Madde 28-Vakıf, medeni kanun hükümlerine göre tescili ile tüzel kişilik kazanır.Vakfın şartları bunlardan ibarettir diyerek sözlerini bitirdiler.
Yazılan bu tutanağı okumaları için kendilerine verdim. Okuyup, hakiki arzularının tam olarak yazılmış olduğunu söylemekle tutanağın altı ilgililer ile tarafımdan imzalanıp mühürlendi.
Bindokuzyüz seksenbeş senesi Haziran ayının Üçüncü Pazartesi günü.
3 HAZİRAN 1985
VAKFIN KURUCULARI:
1.Ünal Uyguç
2.İrfan Adalıoğlu
Adres: Süleyman Seba Cad. Tikveş Palas Ap. No:85/11
Maçka-Beşiktaş / İSTANBUL
Email: aydinvakfi@aydinvakfi.org.tr
Website: www.aydinvakfi.org.tr